Paspoort terug! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Paspoort terug! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Paspoort terug!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Mei 2012 | Ghana, Accra

04-05-2012
Vanmorgen stond de wekker weer vroeg, om 07:00 uur. Het had vannacht geregend dus het was lekker afgekoeld. We hebben de laatste spulletjes nog in onze koffers gedaan en zijn in het restaurantje gaan ontbijten. Iets te vroeg maar om half 8 stond onze trotro op het resort. We hebben de koffers in de hutjes gehaald en ze naar de trotro gebracht. Het was een trotro met airco maar dat hebben we helemaal niet nodig, we hadden het al super koud omdat het zo was afgekoeld. Na 3 uur rijden kwamen we aan in Accra bij de Immigration Service want we moesten voor de zoveelste keer ons paspoort met visum ophalen. Dit keer zou het wél echt klaar zijn, eerst zien dan geloven….. Toen we daar aan kwamen zei hij dat het nog een paar minuutjes zou duren want hij moest ze even gaan halen, we mochten even wachten bij de receptie. Na een half uur kwam hij nog steeds niet terug. We zijn naar hem op zoek gegaan en hij zei dat we geduld moesten hebben. Na 2/3 uur nog steeds niemand…… Ik heb mijn vader gebeld en hij heeft de Nederlandse Ambassade in Accra gebeld, deze hebben mij weer gebeld. Ze vroegen of ik de vrouw achter de balie even wilde geven. Die vrouw werd super boos op mij en zei: sit down and WAIT… WAIT!!!!! Ik ben samen met Jarka maar naar de ambassade toe gelopen want dit schiet zo ook niet op. Tijdens het wachten bij de ambassade kwam er een Ghanese vrouw naar me toe en begon opeens Nederlands te praten. Heel goed… ze zei: Hoi! Kom jij uit Eindhoven? Ooohh ik ken jou ergens van! Haha echt grappig. Toen we aan de beurt waren hebben we het probleem uitgelegd en er kwam een Nederlandse man mee naar de immigration. Na 4 uur wachten hebben we uiteindelijk onze paspoorten terug gekregen!!!! We waren echt blij, want anders hadden we echt een probleem. De man vertelde dat ze hier nog wel eens misbruik maken van blanken. Ze willen dan je spullen doorverkopen. We hebben een taxi naar het GreenField Lodge Hotel gepakt en hier onze koffers neergezet en gewogen. Ik heb wel een beetje overgewicht maar ik kijk die mensen morgen wel even lief aan! Vanavond gaan we voor de laatste keer bij Eddy’s Pizza eten en morgen richting het vliegveld, helaas helaas.. Morgenochtend plaats ik mijn laatste reisverslag vanuit Ghana! X

  • 04 Mei 2012 - 18:11

    Stepheni:

    Jullie hebben maar net op tijd jullie paspoorten terug! Gelukkig maar.. Geniet nog in het warme Ghana. En alvast een fijne terugreis. Tot snel! xxx

  • 04 Mei 2012 - 21:40

    Remco:

    pfff, gelukkig dat je hem dan eindelijk terug hebt, je paspoort. niet normaal dat ze misbruik willen maken van blanken, ze moeten jullie dankbaar zijn dat jullie daar hebben geholpen!!
    koud??, in ghana?? pfff
    dan ben je echt een watje denk ik, ik ben er n og nooit geweest maar loop hier al in tshirtje buiten laat staan daar hahaha:P
    slaap lekker straks en spreek je morgen weer(en nu nog:D)

    xxxxx

  • 05 Mei 2012 - 07:06

    Nettie:

    AKWAABO

    Gelukkig is alles nog op tijd in orde gekomen, wat een gedoe en een gestress volgens mij.
    Ik hoop dat je nog hebt kunnen slapen vannacht, en dan vliegen richting Holland.
    Zoals je wel hebt gemerkt ik heb elk verslag gelezen, met erg veel plezier,
    je kunt er een boek van maken.

    Bedankt dat je ons hebt mee laten genieten van jou ervaringen,
    je mag trots zijn op jezelf.

    Nettie (moeder van Jarka)

  • 05 Mei 2012 - 07:34

    Myriam:

    Hoe kan die koffer van jou nou te zwaar zijn?????????????
    Gelukkig je paspoort terug. pfffffff
    Zie je eindelijk je broertje weer vanavond, jij blij,ha ha
    Tot straksXXXXXXXXXXMama

  • 07 Juli 2012 - 11:32

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 24701

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: