Markt - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Markt - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Markt

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 April 2012 | Ghana, Accra

16-04-2012
Vanochtend stond de wekker weer om 7 uur. Gideon zou hier om 8.30 zijn. We hadden hem afgelopen weekend gesmst dat hij nette kleren aan moest doen want we zouden vandaag wél op de foto gaan. Precies op tijd kwam hij aan, in hele nette kleren!! We hebben een foto gemaakt met zijn alle voor zijn taxi, hij is heel leuk geworden! Ons ideetje was om hem af te laten drukken en dan donderdag (laatste dagje in Kpando) aan hem te geven. Toen we op stage aan kwamen hebben we Mary gebeld, ze heeft voor ons de poort open gedaan zodat wij verder kunnen aan ons project. We hebben het 2e lokaaltje helemaal afgemaakt en een begin aan het 3e lokaal gemaakt. Om 1 uur stond Gideon al weer bij het schooltje om ons op te halen. Hij zei tegen ons dat hij heeeeel graag een kopie van de foto wilde hebben. Die krijgt hij maar dat weet hij nog niet! Toen we thuis waren zijn we nog eventjes de markt op gegaan. Ik wilde namelijk heel graag een grote achteruitkijkspiegel en de rest wilde nog even voor stofjes kijken. Ik ben naar een winkeltje gegaan die allemaal onderdelen verkocht van auto’s en gevraagd naar een achteruitkijkspiegel. De man zei tegen zijn vrouw dat zij even met ons mee moest lopen. We hebben half Kpando doorgelopen en uiteindelijk kwamen we bij een kraampje met allemaal normale spiegels… die bedoel ik toch niet! Ik heb het nog een keer DUIDELIJK uitgelegd en gelukkig snapte ze het toen wel. Nog een keer heeeel Kpando doorgelopen maar dat heb ik er voor over! Ik heb mijn achteruitkijkspiegel, een heeeele grote, voor in mijn Twingotje! Ik heb haar 1 cedi (40 eurocent) gegeven voor het helpen zoeken, dit is best nog veel voor hun. Ze wilde het eerst niet aannemen maar ik heb het in haar hand gepropt. Hierna zijn we naar huis toe gelopen en zijn we begonnen met het inpakken van onze koffers. Het begon te regenen dus ik heb mijn bikini aangetrokken en in de regen gedoucht. Vanavond gaan we uit eten!

  • 16 April 2012 - 21:21

    Remco:

    jammer dat het restaurantje dicht was, maar uiteindelijk toch nog lekker gegeten, kip met rijst hahaha... hoeveel van die pyjama's heb je al laten maken?

    xxxxx

  • 17 April 2012 - 07:02

    Myriam:

    Als ik op dit moment buiten ga douchen bevries ik!
    Het is 's ochtends vroeg en we hadden een graadje nachtvorst.
    April doet wat ie wil he!
    Volgens mij voel jij je kip(ha ha)lekker bij 35 graden!
    Veel plezier weer en al bijna de rondreis zeg!
    Groetjes aan iedereen.
    Kusjes mamaXXXXXXX

  • 17 April 2012 - 11:40

    Robert:

    Hoi Anne,

    Het is toch eigenlijk een heeeeeeele grooooote vakantie als ik het zo lees. Geniet er maar van.

    Groeten,

    Robert

  • 18 April 2012 - 16:58

    Stepheni:

    Hahah leuk zo'n miscommunicatie en dan door heel Kpando lopen! Maar goed dat je dan toch je achteruitkijkspiegel hebt gevonden! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 24716

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: