Vliegveld - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Vliegveld - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Vliegveld

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 April 2012 | Ghana, Accra

20-04-2012
Gistermiddag zijn we na een lange rit in Accra aangekomen in het Guesthouse Kokomlemle. We kregen de sleutel van de kamer. 1 kamer was nog niet klaar, daar moesten we nog een uur op wachten. Nou dat is goed dus we zijn eventjes bij Eddy’s Pizza (alweeeer ja!) gaan eten. Toen we terug kwamen bleek het een kamer te zijn in een ander complex. We zijn gaan kijken en het stonk er super erg, je had een kei smerige gedeelde badkamer waar we niet voor betaald hadden en er zat een enge vent naast onze kamer. No way dat wij daar voor gaan betalen dus we zijn naar het hotel er naast gelopen om te vragen of ze nog plek hadden voor vannacht. Volgeboekt….. Het was al best laat en donker dus we hadden nog maar 1 optie: Greenfield lodge hotel. Is wel iets duurder maar dan weet je zeker dat je plek hebt. We hebben ze gebeld en ja ze hadden plaats, taxi gepakt en aangekomen bij Greenfield meteen gaan slapen.

Vanochtend hadden we het idee om een beetje uit te slapen maar dat ging niet zo goed omdat het zo koud was door de airco. Om 9:00 was ik al wakker. Ik ben gaan douchen en even op mijn laptop gegaan om een hotel te zoeken voor de volgende nacht. Het is het Hansonic Hotel geworden waar ik nu in zit. Jarka was ook wakker en vroeg aan mij of ik nog wat Aloe Vera wilde… ehh wat? Ze bedoelde Alvaro, dat is drinken hier haha. We hebben onze spullen gepakt en hebben uitgecheckt en betaald. Ik had geen geld meer dus we zijn richting de bank gelopen om te pinnen. Achter de bank was toevallig Eddy’s Pizza (jaaaa weeeer haha) dus we zijn hier gaan ONTBIJTEN! Een lekkere pizza. Daarna hebben we een taxi naar de immigration service gepakt want we moesten vandaag ons visum en paspoort ophalen. Toen we daar aan kwamen gaven we ons vliegticket, want dat had hij nog nodig. Hij zei dat het zo goed was. Ja en ons paspoort dan? Pffff die was pas volgende week klaar…Ja daaag! We hebben dus kunnen regelen dat hij woensdag al klaar is. Eigenlijk heel onhandig want we gaan nu reizen en nu moeten we dus tussendoor nog even naar de immigration service, maar goed we hebben wel ons paspoort nodig. Hierna zijn we doorgereden naar de Makola Market, helaas hadden ze hier veel dezelfde dingen dus dat was wel jammer. Onderweg naar ons hotel kwamen we ook de Kaneshie market tegen. Hier zijn we ook nog even gestopt. Eventjes rondgelopen en heb ik een taxi aangehouden die ons terug naar het hotel bracht. Onderweg zagen we een super zielige man aan de kant van de weg zitten. Zijn bovenlijf was dik en zijn beentjes kon je tussen je duim en wijsvinger doen, alleen maar bot dus. Ik vond het zo zielig dus ik ben de taxi uit gestapt en heb hem wat geld gegeven. (70 pesewas, 30 eurocent) Je had zijn gezicht moeten zien, zo blij was hij!! Bij het hotel aangekomen hebben we meteen wat eten besteld, frietjes met kip. We hoorden de ober nog tegen de kok zeggen: make it very nice! Nou dat was het wel hoor. Het zag er heel goed uit.

Het is nu 3 uur ’s nachts en we gaan zo de moeder en tante van Sanne en Anouk van het vliegveld ophalen, die landen namelijk om 04:49. Als verrassing!! We hadden thuis in Kpando een heel groot spandoek gemaakt maar helaas zijn we die vergeten, echt heel jammer. Anouk ligt nu nog even te slapen en ik heb even opgezocht of ze vertraging hebben of niet. Ze landen 11minuten vroeger en vliegen nu boven Ibiza. Gisteren heb ik een taxi geregeld die hier over 50 minuten voor het hotel staat voor 15 cedi (6 euro) nachtprijs, heel goedkoop dus. Als ze zijn geland gaan we met zijn allen naar het hotel van hun. Wij blijven daar niet slapen want dat is 50 euro per nacht per persoon dus we gaan even op zoek naar een guesthouse in de buurt. Daarna willen we een dagje gaan zwemmen.

• 21 April 2012 - 06:19

Myriam:

Jammer van dat spandoek zeg.
    Heel veel plezier met je rondreis.
    O ja, ik heb alvast wat extra pizza's ingeslagen
    voor het ontbijt.
    Kusjes van Mamaxxxx

• 21 April 2012 - 16:56

Stepheni:

Leuk verhaal weer! moest erg lachen om je filmpje op facebook hahaha! Veel plezier met jullie rondreis. Doe voorzichtig he xx