GreenField Lodge Hotel - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu GreenField Lodge Hotel - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

GreenField Lodge Hotel

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 April 2012 | Ghana, Accra

22-04-2012
Gisteravond liepen we vanaf Eddy’s Pizza terug naar het hotel. Toen we bijna bij het hotel aan kwamen zagen we boven op de berg een hond staan. Hij begon te blaffen en te grommen dus we waren wel een beetje bang geworden en hebben besloten om helemaal om te lopen. Na 3 km omgelopen zijn we uiteindelijk bij het hotel aangekomen. Ik heb eventjes mijn reisverslag getypt en filmpjes op Facebook gezet. Sanne en ik kwamen er opeens achter dat achter de gordijnen in de hotelkamer een heeel groot balkon was!! Het uitzicht was alleen wat minder…. Hierna zijn we lekker gaan slapen.

Vanochtend kwamen we erachter dat bij de hotelkamer gratis ontbijt zat. We gingen het voor de zekerheid even checken in het foldertje van het hotel. Er stond in: free breakfast for all guests. Gratis ontbijt voor ALLE gasten dus. De man die daar werkte vertelde ons dat het niet per persoon was maar per kamer. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op dus we waren een beetje boos geworden en gingen expres heel kinderachtig doen. We kregen een bord met 1 mes, 1 vork en een kopje en deelde het. Ik 1 mes, Jarka een vork, Anouk een kopje en Sanne een bord. Die man schaamde zich wel hoor!! Toen we klaar waren met ontbijten gingen we op zoek naar een kapper in de buurt want Sanne en Anouk wilden hun vlechtjes er uit laten halen. Kleine kans dat er een kapper open is want het is zondag. We hebben dus maar en taxi aangehouden en gevraagd of hij ons naar een kapper wilde brengen die open was. Hij heeft ons naar 2 kappers gebracht, bij de tweede kapper wilden ze het wel doen. We hadden afgesproken met hem om 4 cedi te betalen en niet meer. Ik gaf een briefje van 5 en hij zei dat ik nog 1 cedi bij moest leggen, ja daaag. Ik heb snel het briefje uit zijn handen getrokken en het gepast betaald. De kapster zei dat het 2 uur zou duren maar het duurde veeeeel langer. Jarka en ik zijn dus maar mee gaan helpen met hun. Het was ondertussen al half 6 en vandaag stond op de planning om naar de Art Market te gaan. Toch maar een taxi aangehouden en daar naar toe gereden. Helaas was 90% van de markt al opgeruimd. Morgen zijn ze vanaf 06:00 open dus we gaan vroeg naar de markt toe. Vanuit de Art Market hebben we een taxi aangehouden die ons naar het trotro station brengt want we moeten een trotro huren voor morgenochtend die ons terug naar Kpando brengt. Na een lange discussie hebben we een trotro voor 120 cedi gescoord (50 euro). Als het goed is komt de trotro ons ophalen bij het hotel om 12:00 morgenochtend. We zijn op het strand bij een heel mooi restaurantje wat gaan eten, een biefstukje met pepersaus en frietjes. We hebben de taxi terug naar het hotel gepakt. Onderweg kwamen we langs een hotel met een bar op het dak. Jarka en ik wilde daar heel graag heen dus we zijn uit de taxi gestapt en er naar toe gelopen. Het hotel heeft ongeveer 12 verdiepingen dus we wilde met de lift gaan. De man achter de balie vertelde dat de lift op dit moment kapot is dus we moesten gaan lopen. We mochten naar boven maar onder 1 voorwaarde: we moesten alle traptrede tellen. Na heeeeel veel trede later kwamen we eindelijk boven op het dak aan. Het uitzicht was heel mooi met allemaal lampjes! Er was helemaal niemand dus we gingen maar weer terug naar beneden. De man achter de balie voelde zich schuldig en zei dat hij de volgende keer ons wel wilde dragen haha. Nu ga ik lekker slapen, naast Sanne, de wekker staat al weer op 07:00! X

• 23 April 2012 - 11:27

XXXXXXXMama

• 23 April 2012 - 12:44

Remco:

wel fijn, zo'n gratis ontbijt., zal wel vol hebben gezeten zeker van zon luxe en bovendien uitgebreid ontbijt... hahaha. hoeveel treden waren het nou? ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd, dus zal het ook een beetje jammer vinden als je ze niet hebt geteld. vanochtend was je inderdaad erg vroeg uit bed haha, zal wel moeilijk geweest zijn. maar als je straks terug bent in nederland kun je die week weer ff goed uitslapen:)

xxxx

• 26 April 2012 - 18:45

Stepheni:

Leuk verhaal weer! en leuke fotos op facebook! x