Art Market - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Art Market - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Art Market

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 April 2012 | Ghana, Accra

23-04-2012
Vanochtend stond de wekker vroeg, om 07:00 al. We wilden namelijk vroeg naar de Art Market gaan zodat we op tijd konden vertrekken richting Kpando. Uiteindelijk zaten we pas om half10 in de taxi naar de Art Market. De taxi wiebelde helemaal en het leek net of zijn band er af ging. We vroegen wat er met zijn auto aan de hand was. Hij zei dat zijn achterwiel te klein was…. We hebben gevraagd of het gevaarlijk is. Hij zei doodleuk: yes it’s very dangerous but dont worry tomorrow im gonna make it….. fijn haha. Toen we daar aan kwamen zijn Jarka en ik naar een ander stukje van de markt gelopen waar ze djembes met de hand maken. Hier heb ik een hele grote djembe laten maken van echt geitenhaar, een symbool wat God betekent, een symbool voor liefde en de tekst Ghana 2012. Ik heb er 40 cedi (18 euro) voor betaald. Op de markt heb ik ook nog wat andere spulletjes gekocht. Rond half 12 waren we klaar en zijn we even wat gaan eten. We moesten eigenlijk om 12 uur al uitchecken maar dat lukte niet meer dus hebben we maar op ons gemakje gedaan. Onze trotrochauffeur zou er ook om 12 uur zijn dus ik wilde hem bellen of hij ietsje later wilde komen maar hij nam niet op. Ik heb hem echt 10 keer gebeld maar elke keer nam hij niet op, dag trotro…. Anouk en ik zijn dus verderop naar het trotrostation gelopen om een nieuwe trotro te regelen. Ik heb een trotro aangehouden en even met hem onderhandeld. Na een kwartier discussiëren kwam er opeens een man naar mij toegelopen. Hij was super boos en pakte mij heel hard vast bij mijn bovenarm. Hij vertelde dat we met hem mee moesten omdat HIJ onze trotrochauffeur was. Ik vertelde hem dat ik hem 10x heb gebeld maar dat hij gewoon niet op nam dus een andere trotro ging zoeken. Hij werd echt steeds bozer dus we hebben tegen de trotrochauffeur gezegt dat we nu instappen en 125 cedi betalen. Gelukkig deed hij dat en reed met ons weg. We hebben de rest bij de Art Market opgehaald en zijn naar het hotel gereden om onze koffers op te halen en in de trotro te stoppen. In de trotro hadden we een pak koekjes open gemaakt en we vroegen of de chauffeur er ook 1tje wilde. Hij wilde dat niet want die moest je eerst nog koken zei hij haha! Om 17:30 zijn we in Kpando aangekomen. We zijn met zijn allen naar het restaurantje gegaan en frietjes met kip gegeten! Morgen gaan we even het dorpje in, onze koffers helemaal verder inpakken en woensdag willen we naar de aapjes en de watervallen gaan. Kusss uit het warme Ghana! XX

  • 24 April 2012 - 11:06

    Remco:

    had je hem niet gelijk geslagen? hahaha nee ik zou dat ook niet doen maar waar slaat t op dat hij jou zo vast pak...
    koekjes die je nog moet koken? haha ja joh? stel gekken. aapjes en naar de watervallen, zal wel mooi zijn die watervallen:)

    have fun xxxx

  • 24 April 2012 - 16:57

    Myriam:

    Hier weer een reactie uit het koude Nederland,
    12 graden, en regen, maar het wordt beter; 18 graden!!
    Nou, jullie zitten lekker hoor, daar met 35 graden.
    Tja, hoe neem je die djembe nou weer mee in je koffer.
    Gekkie!
    Maar wel gaaf natuurlijk.
    Fijne tijd nog.
    XXXXXXXXMyriam

  • 26 April 2012 - 18:47

    Stepheni:

    hahaha die taxichauffeur!! En je Djembe is echt heel mooi geworden! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 24711

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: