Stage en markt laten zien - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Stage en markt laten zien - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Stage en markt laten zien

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 April 2012 | Ghana, Accra

24-04-2012
Vandaag hebben we lekker een dagje uitgeslapen want we gingen toch weinig doen. Rond 9 uur was ik wakker door de warmte. Ik heb alvast wat hotels geboekt voor als we naar Kumasi en Cape Coast gaan. In Cape Coast heb ik een cottage geboekt die op het water staat. Hier heb je ook een zwembad en om je heen krokodillen waarmee je op de foto kunt gaan, heel leuk dus! Om half 12 heb ik Gideon gebeld om te vragen of hij ons wilt komen ophalen en nog een extra taxi mee wilt nemen want we zouden onze stage aan de moeder en tante van Sanne en Anouk laten zien. Toen we daar aan kwamen vonden ze het heel leuk wat we allemaal gedaan hadden. We hebben nog wat foto’s gemaakt met onze namen op de muur en van de wereldbol en daarna hebben we nog een koffer vol met kleren voor de arme kindjes gegeven. Mary (onze stagebegeleidster) was er super blij mee. Ze vertelde ook nog dat de docent die hier in het begin van onze stage was in het ziekenhuis overleden was, we kende haar niet zo goed maar toch was het erg. Toen we onze stage hadden laten zien zijn we naar de priester tegenover het schooltje gelopen. Hij was heel blij om ons weer gezien te hebben. Ik heb hem boxxxxx mattie geleerd en hij had het onthouden!!!! Haha. Hij vroeg aan ons of hij onze e-mailadressen mocht hebben zodat hij ons op de hoogte kon houden hoe het op het schooltje ging enzo, super leuk dus. We gingen ook nog even in de kerk kijken. Als we in Kumasi zijn willen we een keer op zondag naar de kerk gaan om te kijken hoe dat hier gaat. Ik wil ook graag nog een keer een begrafenis mee maken maar dat is heel eng hier…. De overledenen zit hier in het midden van alle mensen op een stoeltje met tape op zijn mond. Om 1 uur zou Gideon ons komen ophalen maar hij was er nog niet dus zijn we even wat gaan drinken ergens. Na een kwartier kwam hij aanrijden. Ik heb gezegd tegen hem dat hij mag gaan lopen en dat ik naar Kpando ging rijden dus ik ging al in de auto zitten. Sanne heeft hier een filmpje van gemaakt haha. Toen we thuis kwamen hebben we even wat gedronken en daarna zijn we de markt op gegaan. Ik heb een heel leuk panterprint haarbandje gekocht. ’s Avonds zijn Sanne en ik even het dorpje in gegaan om het cadeautje voor Gideon te regelen. We hebben een foto van ons allemaal gemaakt en deze uit laten printen en in laten lijsten. Het ziet er heel leuk uit! Morgen geven we het aan hem. Daarna hebben we een taxi aangehouden en zijn we naar het restaurantje gegaan. De taxi was 50 pesewas dus ik gaf dat aan hem. Hij wilde het helemaal niet aannemen! Zo’n taxichauffeur heb ik nog nooit mee gemaakt. Ik heb het dus maar op zijn dashboard gelegd en gezegd dat hij er een ijsje van mocht kopen. We hadden nog wel even zin om naar Jane te gaan dus hebben we daar even wat gedronken. Morgen gaan we naar de aapjes en de watervallen!

  • 24 April 2012 - 22:26

    Remco:

    dat is zeker leuk dat die priester dat nog weet hahaha.. oei dat is raar, zo'n begravenis, ik zou het niet willen meemaken hoor!!
    veel plezier morgen bij de aapjes en de watervallen:)

    xxxxx

  • 25 April 2012 - 09:56

    Jeroen Van Driel:

    Leuk verhaal, maar om van een begrafenis een toeristisch uitje van te maken? En het zal mij niet verbazen dat je straks thuis komt met een nieuwe tas gemaakt van krokodillenleer. Ben benieuwd eind volgende week! xxx

  • 26 April 2012 - 18:48

    Stepheni:

    Met krokodillen op de foto? Eng hoor! Veel plezier daar! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 24716

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: