Aapjes en de watervallen - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Aapjes en de watervallen - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Aapjes en de watervallen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 April 2012 | Ghana, Hohoe

25-04-2012
De wekker stond vanochtend op 9 uur want Gideon zou ons komen ophalen om 10 uur. Toen hij er was hebben we hem meteen zijn cadeautje gegeven. Een foto van ons in een fotolijstje en een petje met Holland er op. Hij was er helemaal stil en verlegen van geworden! We zijn richting de aapjes gereden (Tafi Atome). Onderweg deed opeens Gideon zijn auto het niet meer. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn auto, koelvloeistof leeg… ik weet niet wat hij allemaal deed maar hij startte de auto vanuit de motorkap en het maakte echt super veel lawaai, net alsof hij ging ontploffen, ik heb er een filmpje van gemaakt. Als ik in Accra ben is het internet sneller dus dan kan ik het filmpje uploaden op Facebook. Uiteindelijk deed zijn auto het weer. Onderweg is hij nog een paar keer stil gevallen maar we zijn bij de aapjes aangekomen! Ik ben even gaan betalen en zei dat we vrijwilligers waren (dat is altijd goedkoper). Hij vroeg waar mijn bewijsje was…. Ik heb maar gezegd dat ik die heb laten liggen in Kpando want wij zijn helemaal geen vrijwilligers. Hij geloofde het en liet ons voor goedkoper naar binnen. We hebben hele leuke foto’s met de aapjes gemaakt en daarna nog een rondleiding gekregen. Toen we klaar waren bij de aapjes zijn we de taxi ingestapt richting de Wli Waterfalls in Hohoe. Ergens onderweg zijn we even gestopt om wat te eten, rijst met kip. We hebben een kindje een snoepje gegeven en hij was er helemaal blij mee! We reden over een hele lange zandweg en alllllles wat bruin van het stof geworden. Ik had een zwart shirtje aan en die was ondertussen al bruin geworden. We gingen op elkaars benen kruisje nulletje spelen, er lag serieus een laag stof van 3 cm op. Toen we bij de watervallen waren aangekomen hadden we onze rijst weggegooid in de vuilnisbak. Er kwamen een paar kleine kindjes aan en pakte het uit de vuilnisbak en gingen het op de grond opeten, super zielig. We hebben voor de watervallen betaald en kregen onze gids te zien. De hele weg naar de watervallen (45 min lopen) heb ik met hem gepraat. Hij vroeg of ik hier wilde komen werken omdat ze nog mensen zoeken. Ik vroeg hoeveel het verdiende per maand. Hij zei dat dat meestal in Ghana niet zo werkt. Je doet het werk vrijwillig maar krijgt er wel een slaapplaats en eten voor terug. Na een tijdje zei hij dat hij mijn ring heel mooi vind (een ring met een kruisje), hij wilde hem graag hebben dus heb ik hem maar gegeven, ik koop wel een nieuwe. Hij zei dat hij hem nooooit meer af zou doen, nooit van zijn leven, hij was heilig voor hem!!! We zijn terug naar Kpando gereden en zoals afgesproken 30 cedi aan Gideon betaald. Hij zei dat het geen 30 cedi was, maar 100!!! Omdat hij ons ook nog naar de watervallen heeft gebracht. Ja daaag! Hij was boos geworden en bleef zeuren om geld. We zijn weg gelopen en toen is hij over onze poort heen geklommen. We hebben hem uiteindelijk 60 gegeven en niet meer. Leuk zo’n laatste dagje met de taxichauffeur, not. Annemieke, Jarka en ik zijn nog even naar het trotro station gelopen maar daar stonden helaas geen trotro’s meer. Morgenochtend gaan we er dus wat vroeger uit om een trotro te gaan regelen want om half 9 vertrekken we naar Accra om ons visum op te halen.

  • 25 April 2012 - 22:25

    Remco:

    Gierige Hollanders!! hahaha..
    super zielig van die kindjes dat ze het uit de vuilnisbak halen en dan vervolgens op de grond opeten. morgen dus vroeg dag!
    veel plezier morgen en de rest van de 10 dagen!

    xxxxx

  • 26 April 2012 - 14:56

    Oma Anneke:

    Hier ben ik weer, je hebt weer een hele leuke week achter de rug, van alles meegemaakt. leuk hoor
    Veel liefs van Oma xxxxxx

  • 26 April 2012 - 18:49

    Stepheni:

    Aah echt zielig joh.. van die kindjes. Geniet nog van je dagen in Ghana x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Hohoe

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 24721

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: