Bye bye Kpando - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Bye bye Kpando - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Bye bye Kpando

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 April 2012 | Ghana, Koforidua

26-04-2012
Gisteravond hebben Jarka en ik half Ghana afgebeld om een hotel te vinden om te overnachten op de weg richting Kumasi. Uiteindelijk kwamen we een heel mooi hotel met zwembad en alles tegen. Ik heb hem gebeld en 3 kamers voor vandaag geboekt. Daarna gingen we slapen.

Vanochtend stond de wekker op 07:00. We moesten onze koffers nog verder inpakken en het huisje opruimen want vandaag is het helaas ons laatste dagje in Kpando. Samen met Jarka ben ik naar het trotro station gelopen om een trotro te regelen. Hij wilde 500 cedi!!! (220 euro). Na een beetje onderhandelen hebben we 350 cedi (140 euro) + eten en drinken voor de driver afgesproken. Na 3 uur reizen kwamen we aan bij de Immigration Service in Accra om ons visum op te halen….. en ja hoor, het was natuurlijk wéér niet klaar. Hij zei dat er nog een handtekening van een belangrijk persoon van de embassade onder moest komen en die was er pas volgende week. Straks kunnen we niet eens meer terug naar Nederland, niet dat ik dat erg vind hoor, wil hier nog wel veeeel langer blijven. We zijn terug naar de trotro gelopen maar we konden de rest niet vinden. Er kwam een hele enge gehandicapte man aan en zei dat ze aan de andere kant van de straat waren. Ik vroeg of daar obroni´s (witte) waren. Hij zei ja maar we geloofde hem niet echt. We liepen er naar toe en hij had gelijk! Ik heb hem maar 2 cedi gegeven. We zijn met onze trotro verder gereden naar het plaatsje Koforidua, hier hebben we een hotel geboekt. Het hotel ziet er suuuper mooi uit. Het is even alsof je in Nederland bij een van der Valk hotel bent. Onze koffers werden meteen aangenomen door het personeel, we kregen de kamers te zien en mochten kiezen, kregen een welkomstdrankje en het enige waarom we eigenlijk het hotel hadden geboekt: het zwembad. We zagen het en waren helemaal blij maaaar…… er zat geen water in! Hebben wij weer! In de hotelkamer ben ik even gaan douchen, met een witte handdoek die na het douchen BRUIN was. Van heel die stofweg gister richting de watervallen!!! Wow niet normaal. Zelfs toen ik mijn haar ging uitspoelen was het water bruin. Na het douchen zijn we naar het restaurantje van het hotel gegaan om een biefstukje te eten. De ober kwam naar mij toe om te vragen of ik met cash of een cheque wilde betalen. Net of ik eruit zie dat ik geld heb haha. Morgenochtend gaan we nog even een trotro regelen richting Kumasi en dan over de Kejetia Market lopen.

  • 26 April 2012 - 22:47

    Remco:

    hij is niet gek ook, met zn 500 cedi!! goed dat je dat neit hebt gedaan.
    haha met cheque betalen. hahahaha
    nou doe wat ik heb gezegt, ga emmertjes kopen en ga t zwembad zelf vullen:D!

    veel plezier nog,
    xxxx

  • 27 April 2012 - 07:57

    Myriam:

    Een zwembad zonder water!
    Ik zou echt mijn geld terugvragen...
    Bye bye Kpando, je hebt er een leuke tijd gehad.
    Nu nog wat rondreizen, heerlijk!
    Veel plezier schattie.
    Kus mamaxxxxx

  • 28 April 2012 - 20:19

    Stepheni:

    Time flies when you having fun!
    Veel plezier met jullie rondreis. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Koforidua

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 24725

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: