9 weken in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu 9 weken in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

9 weken in Ghana

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 April 2012 | Ghana, Kumasi

27-04-2012
Vandaag zit ik 9 weekjes in Ghana, de tijd vliegt! Helaas zit ik volgende week alweer in het vliegtuig back to Holland. Ik wil hier nog wel een paar maanden blijven hoor! Vanochtend stond de wekker om 7 uur want om 8 uur gingen we ontbijten. Verse jus, een bordje met fruit en een geroosterde boterham. Om 9 uur stond de trotro voor de deur. Het hotel had het voor ons geregeld. Een trotro met airco en lekker ruim, heerlijk! Jarka en ik hadden onze eigen achterbank. Onderweg kwamen er mensen langs met popcorn dus we hadden even heel de achterbank volgelegd met popcorn haha. Na 4 uur reizen kwamen we aan het in plaatsje van het hotel. De trotrodriver wist niet zo goed waar het was dus hij heeft het om de 50 meter aan mensen gevraagd. Ik heb zelf het hotel maar gebeld om te vragen waar het is. Het was in het plaatsje iets verderop, we zijn daar heen gereden en zagen bordjes van het hotel. Toen we bij het hotel aankwamen stond de beveiliging al op ons te wachten. We kregen de kamers te zien, een heel groot bed en een grote kamer. En dat voor maar 7 euro per nacht! We hebben een taxi aangehouden en zijn naar Kumasi gegaan, naar de Kejetia Market. Deze markt schijnt heel leuk te zijn en super groot. Toen we daar aankwamen viel het heeeeel erg tegen. De mensen waren SUPER arrogant als je iets vroeg en het leek net of ze je weg wilde hebben. Na 10 minuten zijn we dus weer terug richting het hotel gegaan. Wat is Kpando een fijn plaatsje zeg, super aardige en behulpzame mensen! Bij het hotel aangekomen zijn we naar het hotel achter ons gegaan. Hier was een zwembad en kon je lekker eten. We hebben allemaal een tosti met frietjes besteld. Jarka en ik zijn nog even met onze benen in het water gaan zitten. We mochten helaas niet meer zwemmen want het was dicht. Na het eten wilde we nog een ijsje bestellen. Ik riep de ober: tssssss tssss tsss. Hij vond het wel grappig dat ik dat zovaak deed. Ik bleef tssss tsss tss doen. Hij kwam naar mij toe en begon een heel gesprek. Hij wilde graag mijn Facebook hebben. Ik vond het zielig om nee te zeggen dus ik heb gewoon een naam verzonnen haha. Nu zitten we in ons hotel het reisverslag te typen. De trotro voor morgenochtend is geregeld! Weer met airco!! We reizen morgen in 1 keer door naar Cape Coast (ongeveer 7 uur rijden) en dan blijven we 2 nachten in het Hans Cottage Botel. Dit is een huisje op het water. Hier zitten ook krokodillen, daar gaan we overmorgen mee op de foto!!!

  • 27 April 2012 - 21:45

    Remco:

    leuk zeg dat ze zo arrogant zijn, niet dus! spannend, morgen met de krokodillen op de foto. kijk je wel uit, zometeen eten ze je op:P haha

    veel plezier nog en niet teveel popcorn eten he;) niet goed voor je!

    xxxxx

  • 28 April 2012 - 07:36

    Myriam:

    Super eng hoor, die krokodillen.
    Er mee op de foto gaan,brrrrrr...
    Kus mamaxxxxxxx

  • 28 April 2012 - 20:21

    Stepheni:

    een luxe trotro? haha. Ben benieuwd naar de fotos met krokodillen!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Kumasi

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 24719

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: