Krokodillen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu Krokodillen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne Driel - WaarBenJij.nu

Krokodillen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 April 2012 | Ghana, Cape Coast

28-04-2012
Vanochtend weer zoals gewoonlijk vroeg uit bed. Om 9 uur stond de trotro voor het hotel. De driver heeft alle koffers in de trotro gepropt en daarna zijn we gaan rijden. Hij reed heeel erg door, de hele weg 140km/h. Normaal zou je er 6 uurtjes over doen maar nu waren we er binnen 4 uur. Dat was echt fijn want dan konden we nog een middagje zwemmen. Het zwembad zag er van een afstandje mooi uit maar toen we er in wilde gaan dreven er allemaal kakkerlakken en andere vieze dingen. Je zag jezelf niet eens in het water, zelfs een zwarte zag je niet door het water heen. Zo vies was het! Maar ja, het was bloedheet en we wilde graag zwemmen dus we zijn er gewoon ingedoken! Opeens kwam er een hele groep Ghanezen om het zwembad heen staan en maakte allemaal foto’s van ons…. we waren volgens mij echt een attractie voor hun! We hadden nog niks gegeten dus we gingen even naar het restaurantje om iets te eten. Om het restaurantje zitten ook allemaal krokodillen dus daar gingen we natuurlijk eerst even kijken. Ze zijn suuuper groot en toch best wel eng van dichtbij! Daar ga ik dus morgen mee op de foto, brrr…. Na het eten zijn Jarka en ik nog even het zwembad ingesprongen, we zijn weer een beetje bruiner geworden yeeee! De zon was al snel weer weg dus we gingen naar de kamer om even te douchen. Mijn haren plakte gewoon helemaal door het zwemwater, super vies… we hebben nog even op de laptop gezeten en zijn daarna met zijn allen naar het restaurantje gegaan. Hier hebben we weer frietjes gegeten en nu zit ik op de hotelkamer. Het heet trouwens het Hans Cottage Botel, huisjes op het water. Jarka en ik gaan morgen ochtend vroeg uit bed en dan meteen het zwembad in! Daarna gaan we op de foto met een krokodil, als we dan nog durven, en dan gaan we richting het Kakum National Park waar ik al eerder ben geweest (de touwbruggen). Over precies een weekje zit ik in het vliegtuig naar het koude kikkerlandje, noooooo…….


29-04-2012
Vandaag hebben we een beetje kunnen uitslapen! Om half 10 zijn we gaan ontbijten, een pannekoek. Daarna kwam een vrouw die daar werkte naar ons toe en vertelde dat er een krokodil uit het water was gekomen en dat we een foto mochten maken. We zijn er meteen naar toe gegaan en hebben foto’s met een krokodil gemaakt, het was toch best nog eng hoor! De krokodil heb ik ook nog eventjes aangeraakt, net een steen zo hard. We zijn nog even terug naar de kamer gegaan om wat spulletjes te halen en daarna hebben we een taxi aangehouden richting het Kakum National Park. We hebben een toegangskaartje gekocht en gewacht tot onze gids er was. We moesten een hoge berg beklimmen, gelukkig was het niet zo warm vandaag. Jarka en ik gingen als eerste de touwbrug op en daarna kwam de rest. Iedereen had last van hoogtevrees en wilde graag terug behalve Jarka en ik, wij hebben dus alle 7 de touwbruggen afgelopen. Er liep nog een man achter ons en die vroeg of ik hier al eerder was geweest omdat ik zonder vast te houden over de bruggen heen liep haha. Toen we klaar waren bij de bruggen vroeg onze gids of we ook nog een andere tour wilde doen, dan zag je de grootste boom in West Afrika. Dit wilde we natuurlijk wel! Het was 40 minuten heen en weer lopen. De boom was ongeveer 5-6 meter breed. Toen we met de tour klaar waren zijn we weer terug naar het Hans Cottage Botel gegaan. Hier hebben we nog lekker gezwommen en daarna in het restaurantje op het water wat gegeten. Alle restjes hebben we aan de krokodillen die om ons heen zwommen gevoerd! Morgen gaan we uitslapen en daarna vertrekken we naar Ko-Sa Beach. Eigenlijk wilde we een taxi afhuren maar dat kost veel te veel geld voor die 10 minuutjes rijden. We nemen dus 2 taxis en proppen alle 10 de koffers erin.

  • 30 April 2012 - 14:48

    Myriam:

    Wel apart hoor, die krokodillen.
    Lekker, een pannekoek als ontbijtje!
    Ik ben blij dat je over die touwbruggen heen geweest bent, want ik maak
    me altijd druk he, als het om hoogtes gaat, raar he?
    Je bent gelukkig niet naar beneden gestort.
    Het is toch een soort hoogtevrees, die andere meiden hadden er
    ook last van he?
    Veel plezier nog de laatste paar dagen!
    XXXMyriam

  • 01 Mei 2012 - 18:48

    Stepheni:

    hahah heldje! jij gaat gewoon zwemmen in vies zwemwater met kakkerlakken!! Ik heb je fotos op facebook gezien. Ziet er eng uit hoor!! maar wel mooi xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Anne

Actief sinds 20 Dec. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 24709

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: